Lidl
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Lidl
Lidl stopt vanaf volgende week met het versturen van papieren folders naar consumenten in Antwerpen, Gent, Namen en Luik, en vervangt deze door digitale communicatie.
Vanaf volgende week versterkt Lidl zijn digitale communicatie in de gemeenten Antwerpen, Gent, Namen en Luik, zo maakte de retailer vrijdag bekend. Volgens de Duitse discounter heeft 35% van de inwoners van deze grote steden in een enquête aangegeven niet langer folders in hun brievenbus te willen ontvangen. Lidl drukt vandaag de dag zo’n 1,9 miljoen papieren folders. Door de verzending van folders in deze vier steden stop te zetten, wordt dit aantal met 10% verminderd. Klanten kunnen zich uiteraard nog steeds informeren over aanbiedingen van de retailer via andere kanalen: de Lidl Plus-app, de website lidl.be of door de papieren folders te raadplegen die nog steeds in de winkels liggen. Als het experiment succesvol blijkt, zouden andere Belgische gemeenten kunnen volgen, zegt de supermarktketen. "Hoewel de papieren folder nog steeds een van de belangrijkste media is in onze promotionele communicatiemix, vinden we het noodzakelijk om de geleidelijke overgang naar digitaal, die steeds belangrijker wordt in de gewoonten van onze klanten, voort te zetten", verklaart Julien Wathieu, woordvoerder van Lidl. "Onze klanten informeren zich steeds meer via onze website, onze webshop of onze app. Elke week raadplegen veel Belgische klanten onze app, wat een stijging van 50% betekent ten opzichte van 2021.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?