Lidl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl
Lidl is de eerste supermarkt die haar folder voortaan ook via WhatsApp aanbiedt, weliswaar enkel als de klant daar zelf achter vraagt. Met dit nieuwe kanaal benadrukt Lidl haar wil om nog meer in te zetten op digitalisering en de verdeling van papieren folders verder af te bouwen.
Midden mei kondigde Lidl aan dat het stopt met het versturen van papieren folders naar consumenten in Antwerpen, Gent, Namen en Luik, ofwel 10% van haar productie. De discounter wou zo niet alleen zijn ecologische voetafdruk verminderen, maar ook meer inzetten op het digitale luik, dat steeds belangrijker wordt in de gewoonten van de klanten. Lidl gaat nu nog een stap verder in zijn digitaliseringsproces en kiest ervoor om haar promotiefolder voortaan ook via WhatsApp aan te bieden. Geen onlogische keuze als je weet dat 3 op de 4 Belgen vandaag regelmatig WhatsApp gebruiken. "We weten dat promoties meer dan ooit relevant zijn voor de consument. Bovendien gebruiken onze klanten steeds meer digitale kanalen om op zoek te gaan naar die interessante kortingen. Door deze nu ook via WhatsApp aan te bieden, maken we hen het leven gemakkelijker. Natuurlijk alleen als de klant dat zelf wenst”, licht Isabelle Colbrandt, woordvoerster bij Lidl, toe. Lidl is hiermee de eerste supermarkt die haar promo’s via WhatsApp naar haar klanten stuurt. De retailer benadrukt bovendien dat het haar papieren folder in de toekomst nog verder zal afbouwen, maar dat zal afhangen van de evaluatie van het proefproject dat Lidl momenteel voert in 4 grootsteden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?