- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl wil zijn klanten motiveren om hun kassabon elektronisch te ontvangen via de Lidl Plus-app. Zo hoopt het de papieren versie geleidelijk te kunnen afschaffen.
Lidl voegt een nieuwe functie toe aan zijn app waarmee klanten kunnen kiezen om niet langer een papieren kassaticket te krijgen. Ze kunnen hun ticket dan gewoon via hun app digitaal bijhouden. Op termijn hoopt de discounter dat het kassaticket zal verdwijnen. Het moet een besparing van bijna 10 ton papier per jaar – ofwel 247 bomen – opleveren. Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België: "Ons hoofddoel is de weg vrij te maken voor meer verantwoorde consumptie in combinatie met een verbeterde klantervaring. De mogelijkheid om kassabonnen te digitaliseren stelt onze klanten in staat hun aankoopgeschiedenis veilig en makkelijk in de app op te slaan. Tegelijkertijd worden ze actief betrokken bij ons groene initiatief en ons streven naar duurzaamheid op lange termijn." Lidl werkt vandaag al met 300.000 digitale kasbonnen per week via de app, naast de papieren versie. Dat is een vijfde van het totale aantal tickets.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?