- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lionel Desclée wordt CEO van het Britse e-commercebedrijf Very, het vroegere Woolworths. Hij vervoegt daarmee Dirk Van den Berghe, die in januari aangesteld werd tot voorzitter van Very Group, eigenaar van Very.
Enkele maanden na de benoeming van Dirk Van den Berghe als voorzitter van de Very Group wordt Lionel Desclée aangesteld als CEO van het Britse e-commercebedrijf Very. Desclée neemt het vanaf 19 september over van Henry Birch, die 4,5 jaar in dienst zal geweest zijn bij de onderneming. Desclée heeft een rijke ervaring in de retail: hij was CEO van Walmart Japan, CEO van Tom&Co en bekleedde verschillende topfuncties bij Ahold Delhaize en Delhaize Belgium. Hij werkt vandaag als senior adviseur bij McKinsey & Company. Het is geen toeval dat Desclée enkele maanden na de aanstelling van Dirk Van den Berghe tot CEO van Very benoemd wordt: de twee kennen elkaar heel goed. “Lionel is een zeer gerespecteerde leidersfiguur met een rijkdom aan wereldwijde ervaring in food en nonfood omnichannel retail. Hij heeft een bewezen track record in het realiseren van groei door transformatie en operationele excellentie (…) en het helpen om bedrijven meer klantgericht te worden.” Desclée zelf zegt dat Very “een rijke geschiedenis heeft van transformatie en een nog spannender toekomst. “Ik kan niet wachten om met het team aan de slag te gaan om het gemak, de flexibiliteit en de waarde die Very biedt verder te versterken, terwijl we nieuwe producten en diensten onderzoeken om onze klanten te ondersteunen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?