iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Terwijl het segment van de luxegoederen in 2024 vooral ter plaatse trappelt, publiceerde de wereldwijde leider, de Franse groep LVMH, dinsdag halfjaarresultaten waaruit duidelijk ‘veerkracht’ blijkt, ondanks een ‘onzekere’ context.
LVMH heeft in de eerste helft van 2024 een omzet geboekt van €41,7 miljard, zo maakte de Franse groep dinsdag bekend in een persbericht. Dit betekent weliswaar een daling van 1% in absolute termen, maar een stijging van 2% op vergelijkbare basis tegenover dezelfde periode een jaar eerder, "in een geopolitieke en economische context die onzeker blijft", aldus het bedrijf. Hét wereldwijde luxemerk nummer één boekte een winst uit terugkerende activiteiten van 10,7 miljard euro, een daling met 8%. De operationele marge bleef hoog (25,6%), terwijl de nettowinst 7,3 miljard euro bedroeg, een daling met 14%. "De resultaten over het eerste halfjaar tonen de opmerkelijke veerkracht van LVMH. Die danken we aan de kracht van onze Huizen en het reactievermogen van onze teams, in een klimaat van economische en geopolitieke onzekerheid", aldus Bernard Arnault, CEO van de groep. "Hoewel de Groep waakzaam blijft in het huidige klimaat, benadert ze de tweede helft van het jaar met vertrouwen en rekent ze op de flexibiliteit en het talent van haar teams om haar leidende positie in de wereldwijde markt van de luxegoederen in 2024 verder te versterken", besluit hij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?