iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
LVMH, 's werelds grootste luxeconcern, werd maandag het eerste Europese bedrijf dat de symbolische grens van 500 miljard dollar in marktwaarde passeerde.
LVMH zet zijn niet aflatende opmars voort. Afgelopen januari passeerde de Franse luxereus de symbolische grens van 400 miljard euro beurswaarde. Eerder deze maand meldde de groep, die eigenaar is van onder meer de prestigieuze merken Dior, Louis Vuitton en Moët & Chandon, een "uitstekend" eerste kwartaal, ondanks een "onzekere" geopolitieke en economische context. "Europa en Japan, met een sterke vooruitgang, profiteren van een sterke vraag van lokale klanten en internationale reizigers. De Verenigde Staten, die groeien, zetten een duurzame prestatie neer (en) Azië beleeft een aanzienlijke opleving na de opheffing van de gezondheidsbeperkingen", aldus LVMH destijds. Ongeveer tegelijkertijd kwam de onderneming in de top 10 van grootste beurskapitalisaties ter wereld. En maandag werd de grens van 500 miljard dollar aan marktwaarde doorbroken, met name door de goede vorm van de euro ten opzichte van de dollar. Je zou bijna vergeten dat het juweel van Bernard Arnault een paar maanden geleden nog een recordjaar 2022 had getekend, met een omzet van bijna 80 miljard euro, een stijging van 23%. En als klap op de vuurpijl staat het hoofd van LVMH, en zijn belangrijkste aandeelhouder, nu bovenaan de Forbes-ranglijst van 's werelds rijkste mensen, met een geschat fortuin van 211 miljard dollar. Verspil geen tijd meer, het glas (van champagne) is vol? Niets is minder zeker...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?