- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hoewel Marks & Spencer zich eerder terugtrok uit ons land, kunnen liefhebbers van Britse producten terug opgelucht ademhalen. Een typisch ‘Brits en Schots’ assortiment van het merk zal voortaan in de rekken van Delhaize terug te vinden zijn. Daarnaast voegt de Belgische retailer ook producten van het Spaanse El Corte Ingles en het Italiaanse Fior Fiore toe aan zijn gamma.
Delhaize breidt zijn afdeling "Food of the World" uit en werkt daarvoor samen met drie bekende merken uit Engeland, Spanje en Italië. De eerste, en wellicht meest bekende, is Marks and Spencer. Het bedrijf trok zich in 2016 definitief terug uit ons land, na een eerder vertrek in 2001… Maar nu kunnen liefhebbers van de Britse keuken terug opgelucht ademhalen, aangezien Delhaize voortaan een typisch ‘Britse en Schots’ selectie van het merk aanbiedt. Klanten vinden er onder meer zandkoekjes, aardbeienconfituur of "English breakfast" thee.
Naast Engeland kiest Delhaize ook voor het warme Spanje, waar het een samenwerking aangaat met El Corte Ingles. Deze samenwerking met de Iberische winkelketen stelt Delhaize in staat om een assortiment van typische ingrediënten van het land aan te bieden: zwarte olijven, bomba-rijst, Horchata de chufa, maar ook zoete specialiteiten zoals turrón van Alicante (nougat), enzovoort.
De derde keten waar de retailer mee samenwerkt, komt uit Italië: Fior Fiore. Delhaize biedt in totaal 39 authentieke producten en regionale specialiteiten aan, waaronder cantucci uit Toscane, sauzen alla Norma met Siciliaanse aubergines, en taralli met venkel uit Puglia.
Hoewel Delhaize zijn afdeling “Food of the World” uitbreidt, benadrukt de retailer dat 70% van haar resterende assortiment afkomstig is van lokale leveranciers. “Zo proef je met Delhaize gerechten van hier en elders”, verklaart het bedrijf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?