- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
MasterCard maakt de lancering bekend van MasterPass, een digitale oplossing die het voor consumenten mogelijk maakt om met een betaalkaart een verbeterde online koopervaring te hebben met een simpele muisklik online, of door de kaart voor een NFC-scherm te houden, in de winkel of waar dan ook. In België zal BNP Paribas Fortis als eerste bank de MasterPass digitale 'wallet' aan haar klanten aanbieden.
“MasterPass brengt al onze betaalmanieren samen, van plastic betaalkaarten tot digitale wallets. Dit biedt de consument de mogelijkheid om met één simpele handeling, op elke locatie waar zij inkopen doen, te betalen”, zegt Ed McLaughlin, Chief emerging payment officer bij MasterCard.
MasterPass is dus een logisch vervolg op PayPass Wallet Services, een oplossing die in de lente van 2012 in een bètaversie werd getest in een selecte groep handelaars en uitgevende banken.
Consumenten in Australië en Canada zullen de service vanaf eind maart 2013 kunnen gebruiken via hun bank. In de lente zal de MasterPass ook beschikbaar worden in de Verenigde Staten en in de zomer in het Verenigd Koninkrijk. De oplossing zal vervolgens worden uitgebreid naar België, Frankrijk, Spanje, enz.
Het MasterPass servicepakket omvat:
“BNP Paribas Fortis zal de betaaloplossing ‘MasterPass’ tegen het eind van 2013 aanbieden. Het gaat om een virtuele portefeuille waar alle debet- en kredietkaarten van de klant netjes in opgeborgen kunnen worden. In 2014 zullen alle Belgische kaarthouders, ongeacht bij welke bank ze klant zijn, een MasterPass wallet aan kunnen maken. Met deze ‘e-wallet’ kunnen consumenten veilig, maar vooral ook sneller en eenvoudiger online betalen. Deze oplossing is revolutionair in de markt en maakt het handelaars én consumenten gemakkelijker om aankopen via internet te doen. Met deze innovatie verzekert België zich opnieuw van een plaats bij het koppeleton op het vlak van betaalverkeer”, zo benadrukt Peter Vandekerckhove, Head of Retail & Private Banking BNP Paribas Fortis.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?