- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Opvallende beslissing bij louis delhaize: de groep behoudt de naam Match voor zijn supermarkten. Het was de bedoeling dat die naar ‘louis delhaize Open Market’ zouden omgedoopt worden. Voor de buurtwinkels blijft de naam louis delhaize behouden.
Louis delhaize opende vorige zomer zijn eerste Open Market-fwinkels in Gembloux en ’s-Gravenbrakel. Het opzet was om alle formules onder de naam ‘louis delhaize’ te brengen, met de toevoeging ‘open market’ voor de grotere winkels. Daar komt nu verandering, meldt Sudinfo. De winkel in ’s-Gravenbrakel krijgt opnieuw de naam Match. De geplande naamsverandering wordt dus teruggedraaid. Zo wil de retailer een duidelijker onderscheid maken tussen de buurtwinkels en de grotere supermarkten. Het gaat enkel om een naamsverandering, verder verandert er voor klanten of medewerkers niets, zegt marketingdirecteur Stéphane Genicot. Het idee voor de naamsverandering én een grondige vernieuwing van de winkels kwam van voormalig ceo Jean-Marc van Cutsem, die in juni vorig jaar onverwacht opstapte als CEO. Hij werd op 1 mei ceo van Match en Smatch. Jean-Marc van Cutsem leidde het transformatieproject, waarbij onder meer de naam van Match en Smatch vervangen werden door louis delhaize Open Market.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?