Retailers die inzetten op digital signage scoren tot bijna 40 procent meer trafiek in hun winkel. Lees waarom het loont en waar u best op let.
Waarom kiezen retailers voor digital signage? “Wij bevelen aan om de hele customer journey – klantenbeleving - te bekijken,” stelt Aurélie Denies, business development manager bij Samsung. “Je lokt mensen naar de winkel van op straat, op de parking… Vooral etalages hebben een grote ‘stopping power’. Je verhoogt die impact nog aanzienlijk door er digitale schermen in te plaatsen. Onderzoek leert dat winkels met digitale schermen in de etalage tot bijna 40 procent meer klanten aantrekken.”
Blikvangers
Retailers willen dat hun winkels opvallen tussen de andere winkels op straat. Hun producten, merken, promoties en advertenties moeten de aandacht trekken van de shopper en voorbijganger. “Je wil de shopper een goede reden geven om bij jou te komen winkelen,” vindt Aurélie Denies. “Een optimale klantenbeleving is daarbij essentieel. Mensen kiezen voor winkels die hen inspiratie bieden. Retailers spelen erop in door de zintuigen te prikkelen en echte blikvangers te voorzien. Digitale schermen plaatsen in de etalage past perfect.”
Helder
De nieuwe generatie Samsung semi-outdoor schermen scoort door maximale helderheid (4 000 NIT). Deze schermen geplaatst in de etalage vallen net zo goed op bij daglicht en weerspiegelen niet. Ingebouwde lichtsensoren passen automatisch de helderheid aan volgens de lichtsterkte in de omgeving. De schermen zijn 24 uur op 24, 7 dagen op 7 verlicht zodat voorbijgangers ze net zo goed ’s nachts bekijken als overdag. De duurzame schermen zijn gegarandeerd 50 000 branduren operationeel.
Laagdrempelig
Digital signage biedt een grote flexibiliteit in communicatie. Naast advertenties, promoties en productpresentaties kun je lokale content aanbieden op de schermen, inspelen op allerhande events en je zo als retailer betrokken tonen. De content is ‘à la minute’ aanpasbaar, zowel centraal als op winkelniveau.
Kort en krachtig
Korte filmpjes inspireren shoppers. De situaties zijn vaak herkenbaar, het product en het merkimago spreken aan. Dergelijke dynamische content is afgestemd op digital signage waarbij de shopper in een oogwenk wordt geprikkeld en de informatie in zich opneemt. Deze content wordt voortdurend herhaald binnen een lus. “Het weerbericht integreren in zo’n lus kan helpen om de aandacht te trekken", weet Aurélie Denies. “Veel shoppers bekijken het namelijk en dan pikken ze ook de filmpjes ervoor en erna mee.”
Enkel of dubbel scherm?
Semi-outdoor schermen staan opgesteld in de etalage en schijnen naar buiten. Je hebt de keuze tussen single sided (achteraan gesloten zoals een TV-scherm) of double sided schermen. Deze laatste, samengesteld uit één scherm vooraan en één achteraan, zijn slechts 7 cm breed. Met dergelijke schermen kun je tegelijk naar buiten triggeren (scherm vooraan) en in de winkel een promotie in de kijker stellen (scherm achteraan).
Spelen met content
Samsung biedt 3 semi-outdoor schermformaten aan: 46 inch, 55 inch of 75 inch. “De twee grootste zijn de populairste,” vindt Aurélie Denies. “Ze bieden namelijk meer ruimte voor creatieve content. Maar je kunt ook perfect spelen met content door schermen van verschillend formaat in de etalage te plaatsen. Wij adviseren alvast om standaard 1 tot 2 schermen in de etalage te plaatsen.”
Whitepaper
Benieuwd naar de ‘High contrast in the high street’ whitepaper van Samsung? Download hem dan snel!
Meer informatie
Wenst u meer informatie? Contacteer dan Aurélie Denies op 0478 42 92 94 of via a.denies@samsung.com.