Migros
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Migros
Migros, een van Europa's meest succesvolle retailers en marktleider in Zwitserland, gaat zijn operationele structuur vereenvoudigen. Daardoor verdwijnen er 150 jobs. Daarnaast stopt de retailer met het gebruik van de Nutri-Score.
Met zijn nieuwe structuur wil Migros processen vereenvoudigen, structuren stroomlijnen en rollen verduidelijken. Al is er wel een keerzijde aan de medaille: maar liefst 150 jobs zullen sneuvelen. De groep heeft een uitgebreid nationaal sociaal plan opgesteld met interne en externe sociale partners om de gevolgen van de ontslagronde zoveel mogelijk te beperken.
Tot de organisatorische veranderingen behoren onder meer de samenvoeging van de divisies Food en Fresh Products tot één divisie, de plaatsing van de kantoren van de Migros-groep in Azië onder de directe controle van de CEO van Migros Supermarkten, een sterke vermindering van het assortiment elektronische producten dat bij Migros wordt verkocht, dat van plan is zijn gespecialiseerde zaak melectronics te verkopen, de stopzetting van de maaltijdbezorgservice FoodNow en, het meest verrassend, de stopzetting van de Nutri-Score, die geleidelijk uit de Migros-producten zal worden gehaald. “Sinds de introductie van de Nutri-Score drie jaar geleden heeft de ervaring geleerd dat het nut ervan te laag is gezien de hoge kosten die ermee gemoeid zijn. Volledige informatie over de voedingswaarde van producten blijft op de verpakking van alle Migros-producten staan”, aldus het bedrijf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?