iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma, zag de omzet ondanks moeilijke marktomstandigheden met 4,8% stijgen. Deze prestatie werd vooral gedreven door omzetgroei in Nederland.
De gezamenlijke doe-het-zelfketens Gamma, Karwei en Gamma Belgium rapporteerden een totale bruto-omzet van € 1,9 miljard, terwijl de bruto-omzet in Nederland met 5,7% jaar-op-jaar stabiel was en daarmee beter presteerde dan de Nederlandse markt, die met +3,4% gelijk bleef. De marktomstandigheden blijven echter moeilijk, aldus Intergamma. De koopprijzen, huurprijzen en arbeidskosten stijgen, waardoor consumenten minder investeren in doe-het-zelf en woningverbetering. Maar Intergamma CEO Joost de Beijer legt uit dat veel klanten op zoek zijn naar manieren om het beste uit hun huis te halen, gezien de krappe huizenmarkt op dit moment. “We zijn van plan om onze klantgerichte strategie dit jaar verder te versnellen, ook als reactie op de aanhoudende economische onzekerheid en stijgende kosten,” kondigt Joost de Beijer aan. Wat het beste werkte op Intergamma in 2023 waren intelligente oplossingen voor ruimtegebruik (bijvoorbeeld voor opslag), maar ook isolatie, breeuwen en energiebesparende oplossingen. Ook raam- en wanddecoratie en verf op maat verkochten goed.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?