- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Monoprix voert momenteel exclusieve onderhandelingen om de Franse webshop Sarenza, die zich in de schoenenverkoop specialiseert, over te nemen. De deal zou binnen enkele weken rond moeten zijn.
Monoprix heeft aangekondigd dat het momenteel onderhandelingen voert om Sarenza in handen te krijgen. Na eerdere samenwerkingen met onder meer Ocado, “wil Monoprix dankzij deze overname haar aanbod vervolledigen en haar positie als omnichannel leider binnen de Lifestyle-sector (mode, decoratie, schoonheidsproducten) versterken. Deze overname kadert volledig in de digitaliseringsstrategie van het bedrijf”, klinkt het bij Monoprix.
“Dankzij deze operatie kunnen we de kracht van het netwerk, het gamma en de expertise van Monoprix koppelen aan de kennis van Sarenza, specialist op het vlak van schoenen en accessoires. Daardoor kunnen we uitgroeien tot een leider binnen de “omnichannel Lifestyle-sector”, verduidelijkt Monoprix. Daarnaast kan het bedrijf ook zijn digitale transformatie versnellen en de toekomst van Sarenza verstevigen door een grote distributiegroep gespecialiseerd in stedelijke e-commerce te integreren, klinkt het.
Sarenza behaalt een jaaromzet van 250 miljoen euro. Het platform biedt 650 merken aan, goed voor bijna 40.000 modellen. De overname zou in een van de komende weken rond moeten zijn, maar dat hangt voorlopig nog af van het advies van de vakbonden van Monoprix en Sarenza, en van de goedkeuring van de Franse Mededingingsautoriteiten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?