- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Alpro heeft Sportvrouw van het Jaar Nafi Thiam (23) sinds kort als boegbeeld. “Ze is een van die charismatische uitzonderingen waar het hele plaatje klopt. Een sportieve, stijlvolle persoonlijkheid die graag lekker en gezond eet”, zegt Steve Gelders, country director bij Alpro.
Volgens hem was Alpro al een tijdje op zoek naar een geschikte ‘ambassador’ om het merk uit te dragen. Tiam’s olympisch goud, haar wereldtitel en haar bekroning tot Wereldatlete van het Jaar door de internationale atletiekfederatie IAAF maakten van haar snel het boegbeeld van de Belgische Atletiek. Dit en haar talent en charisma maakte van haar ook een rolmodel. Naar verluidt was er onmiddellijk een wederzijds klik.
Thiam zal drie jaar lang de rol van ambassadeur van Alpro in België op zich nemen en duurzame en gezonde voeding promoten. Haar eerste opdracht was het uitwerken van een ontbijtgids met Alpro. Het werd een gids op maat van de verschillende ochtendtypes, met handige ontbijttips en –recepten.
Alpro, nu een onderdeel van Danone, heeft zijn zetel in Gent en drie productievestigingen in België, Frankrijk en het VK. Het bedrijf telt 1.200 medewerkers in Europa en boekte in 2016 een omzet van 555 miljoen euro. Het merk verkoopt plantaardige drinks, alternatieven voor yoghurt en room, desserts, margarines enzovoort. De productie is op basis van soja, amandelen, hazelnoten, cashew, rijst, haver en kokosnoot.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?