- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Nederlandse online supermarkt Picnic gaat vanaf volgende week ook bloemen bezorgen. Voor de levering werkt Picnic samen met bloemenhandelaar Verdel’s Naturals Green & Gifts.
In de app waarmee klanten van Picnic de boodschappen bestellen, staan vanaf volgende week drie verschillende bossen bloemen, die wisselen met de seizoenen. De boeketten worden vervoerd in een speciaal ontwikkelde verpakking en blijven tijdens het vervoer vers dankzij een speciale gel.
Later zal het ook mogelijk zijn om de bloemen in cadeaupapier en voorzien van een kaartje aan iemand cadeau te doen.
De bloemen worden afgenomen van geselecteerde Nederlandse telers afneemt, bij voorkeur uit de regio. Picnic zegt de kortste weg van kweker naar klant te garanderen. De boeketten die de online supermakt gaat bezorgen, hebben naar eigen zeggen de kwaliteit van de bloemist, maar de prijs van de markt. De bloemen worden dagelijks vers aangeleverd, waardoor een versheid van minimaal acht dagen gegarandeerd kan worden.
Volgens Esther de Bruijn, ‘customer happiness manager’ van Picnic, zijn de bloemen aan het assortiment toegevoegd op vraag van klanten. “We krijgen regelmatig vragen over uitbreiding van het versaanbod en nu zijn daar verse bloemen aan toegevoegd.”
Verdel’s Naturals Green & Gifts was al langer op zoek om verse bloemen aan huis te leveren. “Dit is voor ons een nieuwe stap. Met Picnic hebben we een innovatieve oplossing om dit mogelijk te maken,” aldus commercieel directeur Martijn van Noort.
Online supermarkt Picnic is negen maanden geleden van start gegaan in Amersfoort. Inmiddels wordt ook in Leusden, Soest en sinds kort Utrecht geleverd. In die periode heeft het bedrijf al 10.000 klanten aan zich weten te binden.
Picnic bezorgt de boodschappen – gratis - duurzamer omdat het werkt met elektrische bezorgwagentjes. Klanten bestellen de boodschappen (en nu ook de bloemen) met een app op hun mobiele telefoon.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?