- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nestlé gaat het andere bedrijven makkelijker maken om koffiecapsules voor de populaire Nespressomachines te produceren. Dat staat in documenten die de FMCG-reus aan de Franse mededingingsautoriteiten gaf.
Nestlé heeft het zijn concurrenten voor Nespressocapsules tot nu toe niet gemakkelijk gemaakt door onder andere koffiemachines aan te passen zodat de cups van andere merken niet zouden passen. Maar die houding zou het bedrijf nu stilaan veranderen.
Uit documenten die Nestlé aan de Franse mededingingsautoriteiten overhandigde blijkt dat het bedrijf zijn concurrenten voortaan drie maanden op voorhand op de hoogte zal brengen van eventuele technische aanpassingen aan zijn machines. Ook zegt het Zwitserse concern imitatiecups niet langer te zullen bekritiseren in zijn handleiding, en de garantie op machines niet langer in te trekken als er zo’n cups in gebruikt zijn.
De koerswijziging komt er nadat D.E Master Blenders 1753 (Douwe Egberts) bij de Franse autoriteiten een klacht indiende. Die lijken de koffiemaker nu gelijk te geven.
Frankrijk is een belangrijke markt voor Nestlé, en staat in voor bijna een vierde van de totale Nespresso-omzet.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?