- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Zwitserse FMCG-reus Nestlé heeft in de eerste helft van 35,4 miljard euro omzet geboekt. Dat is een stijging van 4,8%, waarmee het bedrijf beter doet dan de verwachtingen van analisten.
Nestlé verkocht het afgelopen halfjaar bijna 3% meer producten, tegen prijzen die zo’n 2% hoger waren dan een jaar eerder. De dure Zwitserse frank roomde de opbrengsten echter sterk af, met bijna 9%. De totale omzet daalde daardoor met afgerond 5% ten opzichte van de eerste helft van 2013.
Volgens de bank Vontobel is Nestlé één van de weinige spelers in de FMCG-sector die een positief eerste halfjaar kan voorleggen.
Bij de bekendmaking van de cijfers maakte Nestlé ook bekend voor 8 miljard Zwitserse frank aan eigen aandelen in te kopen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?