iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Na de "solide prestaties" van Nestlé in de eerste helft van het jaar heeft de Zwitserse reus zijn groeiprognose voor heel 2023 verhoogd. Dat meldde de groep tijdens de bekendmaking van zijn halfjaarcijfers.
In de eerste helft van het jaar boekte de Zwitserse voedingsgigant Nestlé een omzet van 46,3 miljard Zwitserse frank (48,5 miljard euro), een stijging van 1,6% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Wisselkoersen hadden een negatief effect van 6,7%. De nettowinst van de multinational steeg met 7,7% tot 5,6 miljard frank (5,86 miljard euro), wat iets lager was dan wat analisten hadden voorspeld. De organische groei van de groep overtrof daarentegen de verwachtingen: +8,7%, gestimuleerd door babyvoeding, zoetwaren en bepaalde producten voor dieren. Natuurlijk droegen prijsstijgingen (+9,5%) ook bij aan deze groei. In de toekomst moeten prijsverhogingen echter gematigder zijn en gericht op productcategorieën waar de inflatie nog niet is afgenomen. "Gezien de solide prestaties in de eerste helft van het jaar stellen we onze prognose voor de autonome omzetgroei in 2023 bij naar boven", aldus Mark Schneider, CEO van Nestlé. Hierdoor verwacht de Zwitserse reus nu een autonome omzetgroei tussen de 7% en 8% voor heel 2023, vergeleken met een range van 6% tot 8% eerder.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?