- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Unilever gebruikt het woord ‘normaal’ niet langer om productvarianten aan te duiden zoals in ‘shampoo voor normaal haar’ of ‘verzorging voor een normale huid’. “Een logische volgende stap”, volgens het bedrijf.
Unilever wil met de ingreep afstand nemen van het traditionele schoonheidsideaal en wil vechten voor een inclusievere visie op schoonheid. Tegelijk kadert het in de strijd tegen discriminatie van het Brits-Nederlandse concern. “We weten dat de verwijdering van het woord ‘normaal’ van onze producten en verpakkingen het probleem niet zal oplossen, maar ze is een belangrijke stap in de goede richting”, stelt Unilever.
Volgens De Standaard gaat het bedrijf in de toekomst ook meer advertenties maken met mensen die minderheden vertegenwoordigen. Unilever belooft ook om uiterlijke kenmerken van personen die in advertenties worden afgebeeld, zoals bijvoorbeeld de vorm of de huidskleur, niet meer digitaal bij te werken. Steeds meer merken sluiten zich aan bij de trend naar meer inclusiviteit.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?