- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
OKay start vanaf morgen met een automatische winkel in het hart van Gent die 24/7 open is. Via een QR-code krijgen consumenten toegang tot alle producten in de kleine stadswinkel.
In de Belfortstraat, in het autovrije centrum van Gent, krijgen consumenten vanaf 9 november de mogelijkheid om een nieuwe winkelervaring te testen bij OKay Direct. In deze moderne stadswinkel kunnen klanten elke dag van de week, dag en nacht boodschappen doen dankzij de ondersteuning van technologie die werd ontwikkeld door Smart Technics, een start-up binnen Colruyt Group. De klant krijgt toegang tot de winkel door de QR-code van zijn Xtra-app of -kaart te scannen. Met die QR-code kan de klant de deuren van de (koel)kasten openen om producten te nemen. Alle aankopen worden geregistreerd op basis van productdetectie in de rekken. Door de QR-code aan de kassa opnieuw in te scannen wordt de eindafrekening gemaakt en kan de klant elektronisch betalen voor het verlaten van de winkel. Op een oppervlakte van 150 vierkante meter zijn in de OKay Direct 650 referenties te vinden, waaronder A-merken en huismerkten Boni en Everyday. Er is ook een assortiment vers fruit en groenten, vers vlees, vis en brood. Daarnaast zijn er ook kant en klare maaltijden, toiletpapier en tandpasta. De prijzen van de selfservicewinkel liggen in lijn met die van producten bij OKay Compact in de buurt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?