Greenyard
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Greenyard
Greenyard Group heeft positieve resultaten geboekt in het derde kwartaal. De omzet steeg van 3,34 miljard euro naar 3,74 miljard euro, een stijging van 12,2% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Greenyard Group is op de goede weg. Met een omzet van 3,74 miljard euro in het derde kwartaal is de groep goed op weg om haar doelstelling voor het volledige jaar (4,9 miljard euro) dat afloopt in maart. Van de 12,2% groei in het derde kwartaal was 9,6% te wijten aan prijsverhogingen in de segmenten 'Fresh' en 'Long Fresh'. De resterende 2,6% was te danken aan volumegroei. In het Fresh-segment behaalde Greenyard een omzetgroei van 11,5%, ofwel 310,4 miljoen euro. De omzet van Fresh-producten steeg van 2,71 miljard naar 3,02 miljard euro. Deze groei werd ondersteund door een volumegroei van 3,5%. Francis Kint, CEO van Greenyard, licht toe: "In het Fresh-segment werd onze groei gestimuleerd door een toename van het volume in onze geïntegreerde klantenrelaties, wat een verdere vooruitgang markeert in de evolutie van een handelsbedrijf naar een dienstverlenend bedrijf met toegevoegde waarde." De verkoop van Long Fresh-producten steeg met 15,3%, of 96,4 miljoen euro, van 628,7 miljoen naar 725,1 miljoen euro. De volumes in dit segment zijn in lijn met vorig jaar. Tot slot laat het bedrijf weten dat het goed op weg is om een aangepaste EBITDA te realiseren dat in lijn met de prognose tussen 175 miljoen en 180 miljoen euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?