Personality of the Year Ontdek de drie persoonlijkheden die de foodservice hebben hertekend
Gondola
Zoals elk jaar organiseert Gondola de Gondola Storecheck Personality of the Year-awards. Drie gelukkige genomineerden werden gekozen in drie categorieën. Ontdek hieronder wie genomineerd is voor de nieuwe categorie 'Foodservice'.
De Gondola Storecheck Personality of the Year-awards zijn terug in 2024! Dit zijn de meeste prestigieuze awards in de Belux foodretail en consumptie-industrie. Elk jaar worden drie persoonlijkheden uit drie verschillende sectoren van de industrie bekroond voor hun inspanningen en verwezenlijkingen. De drie categorieën die dit jaar in de kijker staan zijn: 'Retailers', ‘Suppliers’ en de gloednieuwe categorie 'Foodservice'. Om kans te maken op de award worden niet enkel de bedrijfsresultaten en prestaties in aanmerking genomen, maar een totaliteit van differentiërende parameters zoals slagkracht, innovatie en attitude.Al meer dan 20 jaar erkent deze award de meest dynamische managers en ondernemers in de sector.
Genomineerd worden voor de 'Personality of the Year’-awards is een belangrijke prestatie! Het is een erkenning die niet alleen van Gondola komt, maar van duizenden professionals in de sector. Het is een kans om de uitzonderlijke persoonlijkheden te erkennen die zich elke dag inzetten voor de de ontwikkeling en innovatie van onze sector.
Nieuwe categorie: Foodservice
Dit jaar wordt er een nieuwe categorie gelanceerd! Foodservice' vertegenwoordigt een belangrijk deel van de foodretail. Er is een groeiende vraag naar 'on the go’-consumptie, zowel in de horeca, bedrijfscatering als retail. Foodservice illustreert nieuwe consumptiemogelijkheden in winkels en nieuwe mogelijkheden om de klantenervaring te verbeteren. Foodservice is booming. Daarom zetten we deze categorie dit jaar extra in de verf bij Gondola en kunt u stemmen op uw favoriete Foodservice-persoonlijkheid. De genomineerden in deze categorie zijn Johan Vermeire van Solucious (Colruyt Group), Philippe de Selliers van Leonidas en Francis Plunus van Trendy Foods.
Johan Vermeire, Solucious (Colruyt Group)
JohanS toewijding en leiderschap hebben bijgedragen aan de groei en ontwikkeling van de B2B-foodactiviteiten van Colruyt Group, waar authenticiteit en innovatie centraal staan. Hij begon zijn carrière als dierenarts in een groepspraktijk, maar na een bijkomende master in bedrijfswetenschappen, ging hij in 2004 aan de slag bij Delhaize. Daar werkte hij binnen de aankoopdivisie beenhouwerij, stond hij aan de wieg van Red Market als algemeen directeur en eindigde er als aankoopdirecteur. Naast zijn ervaring in België, werkte hij ook enkele jaren bij Le Pain Quotidien in New York en als aankoopdirecteur bij GlaxoSmithKline. Tot slot vervoegde hij in 2016 Colruyt, startende als gerant en nadien regiodirecteur. Sinds 2021 is hij lid van het management comité van Colruyt Group en verantwoordelijk voor de business-to-business foodactiviteiten van de groep, waaronder Retail Partners Colruyt Group, Solucious, Culinoa en Colex.
Philippe de Selliers, Leonidas
De carrière van Philippe de Selliers strekt zich uit over verschillende decennia, waarin hij zich heeft bewezen als een dynamische en resultaatgerichte bedrijfseider. De carrière van Philippe de Selliers begon in 1991 bij Master Foods Belgium. In 1997 ging hij aan de slag bij Coca-Cola Entreprises Belgium, waar hij verschillende commerciële functies bekleedde. Tussen 2000 en 2003 leidde hij een Business Unit in Gosselies, voordat hij in 2003 Vice-President Sales and Logistics werd. Hij maakte van deze gelegenheid gebruik om het bedrijfsmodel fundamenteel te reorganiseren, wat vervolgens in verschillende Europese landen werd overgenomen. In 2014 werd hij COO bij Van Marcke voor hij in 2017 CEO werd bij Confiserie Leonidas.
Francis Plunus, Trendy Foods
In 1984 trad Francis Plunus in dienst bij het familiebedrijf Specaly, een groep van groothandels. Na alle afdelingen op het bedrijf doorlopen te hebben en de fusie van Specaly met de aankoopgroep Lekkerland, werd hij lid van de directie en het inkoopcomité. In 1996 werd hij managing director van Lekkerland Specaly. In 2002 speelde Francis Plunus een sleutelrol in de omvorming van Lekkerland Specaly tot Trendyfoods België en Luxemburg.
Hoe kan je stemmen?
Wil je stemmen voor je favoriete kandidaat? Ga gewoon naar de website personalityoftheyear.be en klik op de tab “VOTE NOW". U wordt doorgestuurd naar een formulier waar u uw favoriete persoonlijkheid kunt kiezen!
Hoe werkt de POTY-verkiezing?
Na de votes komt de professionele jury samen om de verschillende profielen te bespreken. Elke jury heeft recht op een bepaald aantal stempunten. Deze worden toegekend aan de mensen die ze hebben geselecteerd en vervolgens opgeteld bij de stemmen van het publiek. De persoonlijkheid met de meeste punten in totaal wint de prijs “Personality of the Year"!
Breng nu je stem uit voor je favoriet in elke categorie!
Stem en bepaal mee wie de persoonlijkheid van het jaar wordt. De resultaten van de jury worden bij de publieke stemmen opgeteld. Jouw stem is dus van groot belang.