Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Opwarming van de watertemperatuur, overbevissing, vervuiling... Het zijn maar enkele van de elementen die bijdragen tot de erosie van de mariene biodiversiteit. Maar wat als we u zouden vertellen dat er bij ons een vis in de rekken ligt die afkomstig is uit Belgische viskwekerijen, en aan alle voorwaarden op het gebied van respect voor het milieu voldoet?
In het Belgische Kruisem, in het midden van Oost-Vlaanderen, ontmoeten we Sven de Jager en Charles-Aimé Fransman, die aan het hoofd staan van Aqua4C, de site die de omegabaars produceert. Bij onze aankomst, na enigszins verdwaald te zijn geraakt op het Vlaamse platteland, ontmoeten we de twee hoofdrolspelers die worden vergezeld door Siryn Stambouli en Gabrielle Chauvet, respectievelijk woordvoerster en quality chain manager bij Carrefour. Beide vertegenwoordigers van de retailer zijn aanwezig, omdat Carrefour momenteel niet alleen de exclusieve verkooprechten bezit maar ook meer dan 50% van de totale productie in handen heeft van een vis die wordt gepresenteerd als ‘de meest duurzame ter wereld’. Dit partnership kwam tot stand in 2018 en maakt deel uit van het Act For Food-programma van de retailer, onder het label ‘Kwaliteitsketen Carrefour’. De producten die worden verkocht onder deze noemer zijn momenteel goed voor 7,2% van de verkoop van verse producten van de keten, met in 2021 een geboekte omzetstijging van 9% ten opzichte van 2019.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?