- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De allereerste Luikse Red Market van Luik heeft afgelopen woensdag, 15 februari zijn deuren geopend in Jemeppe, rue de la Station. Het concept van deze winkel van de Delhaize-groep is volkomen nieuw in het arrondissement van Luik. Er bestaan immers al Red Markets in Gembloux, Andenne, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre en Tieltwinge, maar het bedrijf had zich nog nooit in streek van Luik gewaagd. Deze hybride winkel die tussen een traditionele supermarkt en een hard discounter zit, bewaart hier zijn specifieke karakter, te weten de afwezigheid van kassa's ten behoeve van selfscanning. Direct bij de ingang bekent de winkel kleur: "Red Market, de snelste en goedkoopste manier van boodschappen doen in uw regio". De bedoeling hiervan is zonder meer te concurreren met Colruyt, Aldi en Lidl.
Volgens de laatste studie over supermarkten door Test-Aankoop, zou Red Market overigens goedkoper zijn dan Lidl en Aldi, maar niet zou goedkoop als Colruyt. De winkel in Luik zal zeven dagen per week open zijn, behalve zondagmiddag en maandagochtend. Nieuwsgierigheid verplicht: de winkel was op de openingsdag in ieder geval vol. De rijen stonden tot halverwege de winkels.
foto: Het Luikse Red Market Team
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?