- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ouders kopen hun babyverzorgingsartikelen steeds vaker online. Daarbij geven ze de voorkeur aan duurzame producten. Een overzicht van de babycaremarkt.
Ondanks de dalende cijfers op de markt van de babyvoeding, blijft de babycaresector min of meer stabiel: +0,4% in waarde en -0,7% in volume. Zo blijkt uit jaarcijfers van Nielsen die liepen tot begin oktober 2021. Opvallend is dat ouders hun babycareproducten steeds vaker online komen, zeker sinds de coronacrisis. “Tijdens de crisis zagen we dat de online verkoop van FMCG-producten met 14% gestegen is, inclusief de babycareproducten. Consumenten zochten fysieke winkels daarentegen minder vaak op”, vertelt Daan Corvers, sales & marketing director baby care Benelux bij Procter & Gamble (Pampers). Hij voegt eraan toe dat het profiel van online kopers ook veranderd is. “Voor de crisis bestond het profiel van de online kopers vooral uit jonge mensen die niet veel tijd hadden. Gen Z deed 80% van zijn totale aankopen online. Maar sinds de gezondheidscrisis is het profiel van de online shoppers meer gediversifieerd. We zien dat steeds meer mensen online kopen en dat de vraag naar online ook in de toekomst zal blijven toenemen.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?