Plus Interview Peter Isaac (managing director Jumbo België): “We hebben de juiste cadans gevonden”
Nisran Azouaghe
Nisran Azouaghe
Jumbo is in Gent neergestreken met een nieuwe formule: Jumbo Foodmarkt. Een grotere supermarkt met meer beleving, meer producten en een foodcafé. De winkel, de vijfendertigste voor Jumbo in ons land, komt op een goed moment, zeggen managing director België Peter Isaac en CEO Ton van Veen.
“Zeven, zes, vijf, vier, drie, twee, één, hoeeeeeeeera!” Meer dan honderd bezoekers en nieuwsgierigen zijn op een woensdagochtend in september aan de Vliegtuiglaan in Gent komen opdagen. Ze tellen mee af tot de deuren van de gloednieuwe Jumbo Foodmarkt openen. Na een luid applaus jaagt een DJ in een omgebouwde bus bonkende beats door de speakers. Een oude man op een fiets kijkt het wat verbaasd aan. Ook hij ziet: de opening van een Jumbo-winkel is altijd een beetje entertainment. Langzaam druppelen de bezoekers naar binnen om de winkel van zo’n 3.000 vierkante meter te ontdekken. “Een winkel vol foodbeleving”, noemt Jumbo het. Er zijn 24.000 SKU’s, veel meer dan in een gewone supermarkt van Jumbo, met zo’n 2.400 verse en lokale producten, maaltijden zoals soep, quiches, pizza’s en sushi die ter plaatse klaargemaakt worden en een foodcafé waar klanten kunnen eten en drinken. Bezoekers moeten via een roltapijt naar de eerste verdieping, waar ze een versmarkt vinden met groenten, fruit en andere verse voeding. De inrichting roept een artisanale sfeer op. Achteraan in de winkel lijkt de Jumbo Foodmarkt meer op een klassieke supermarkt, met koelbanken en voorverpakte voedingsproducten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?