- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na meer dan vijf jaar als hoofd duurzaamheid bij Lidl heeft Philippe Weiler besloten het bedrijf te verlaten voor nieuwe uitdagingen. Voortaan gaat hij aan de slag als duurzaamheidconsultant.
Enkele maanden geleden publiceerden wij een groot interview met Philippe Weiler, hoofd duurzaamheid bij Lidl, waarin hij zei dat duurzaamheid voor de consument geen prioriteit is, althans minder dan de prijs. Na vijf jaar trouwe dienst heeft Weiler besloten na de zomer zijn functie neer te leggen. Hij wordt duurzaamheidsconsultant voor organisaties als Sustenuto en Inclsve, met wie hij al samenwerkte als hoofd duurzaamheid bij Lidl. Tijdens zijn functie bij Lidl heeft Philippe Weiler de Way to Go chocoladereep ontwikkeld, op basis van duurzame cacao, die nu in meer dan 20 landen wordt verkocht. Boudewijn van den Brand, CEO van Lidl België, liet op LinkedIn weten dat de smart discounter op zoek is naar een nieuw Hoofd CSR. “Iemand die samen met ons wil werken aan onze ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen, steeds een stap verder en altijd met impact. Energiek en inspirerend met een eigen visie, niet bang om ons te challengen”, schrijft hij in zijn post.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?