- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Picnic zet zijn offensief in Duitsland verder. Binnen enkele weken gaat de Nederlandse online supermarkt van start in Bochum. Dat wordt een eerste stap in een verdere uitbreiding in het Ruhrgebied. Vandaag is het bedrijf al actief in zeven steden in Noordrijn-Westfalen.
Picnic zette zijn eerste stappen in Duitsland ongeveer een jaar geleden. In het Rijnland is het actief in Neuss, Kaarst, Meerbusch, Düsseldorf-Oberkassel, Mönchengladbach, Krefeld en Vierse en telt het al meer dan 35.000 klanten. Het succes is onder meer te danken aan het feit dat het geen kosten aanrekent voor de bezorging (als de bestelling meer dan 25 euro is) en aan de korte leveringstermijnen. Bestellingen via de app geplaatst voor 22 uur worden de volgende dag aan huis geleverd.
Over een paar weken opent Picnic een eerste hub in het Ruhrgebied, met name in Bochum. Naar verluidt is het bedrijf momenteel een locatie aan het zoeken voor een tweede distributiecentrum om op korte termijn andere steden in de regio te kunnen beleveren.
"Wij ontvangen dagelijks honderden vragen van mensen in Duisburg, Essen, Dortmund en Hamm", zegt Frederic Knaudt, een van de verantwoordelijken van Picnic in Duitsland. In Bochum kunnen consumenten zich nu inschrijven op een wachtlijst. Dat systeem hanteert Picnic ook in Nederland.
Overigens is Picnic vandaag in twee bijkomende steden actief geworden: Apeldoorn en Spijkenisse. Eind 2018 telde de online supermarkt 275.000 klanten in 70 Nederlandse gemeenten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?