- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Online supermarkt Picnic heeft zijn omzet in 2020 bijna verdubbeld. Tegelijk bedroeg het verlies 45 miljoen euro. De supermarkt is actief in Nederland, Duitsland en Frankrijk.
De omzet van de online supermarkt steeg van 233,8 miljoen naar 455,1 miljoen euro. In Nederland verkocht Picnic bijna tachtig procent meer: 376,9 miljoen euro. In Duitsland kwam de omzet op 78,2 miljoen euro uit, drieënhalf keer meer dan in 2019. Dat blijkt uit de meest recente jaarrekening van het bedrijf. Picnic leed een verlies van 44,8 miljoen euro. Sinds Picnic in 2015 begon, maakte het nog geen winst. Volgens het bedrijf komt dat doordat er volop wordt geïnvesteerd.
Picnic haalde in september nog 600 miljoen euro groeigeld op. De investeringsronde werd geleid door de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Ook de al bestaande investeerders deden mee. Het geld wordt onder meer gebruikt voor uitbreiding in Duitsland en Frankrijk, het derde land waar Picnic actief is. Picnic heeft geen interesse om naar België te komen, liet het eerder al weten. Dankzij de opeenvolgende kapitaalinjecties kan Picnic het zich permitteren om verlieslatend te blijven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?