- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Drankengroep Campari neemt Picon over. De Franse markt wordt daarmee alsmaar belangrijker voor het Italiaanse concern.
Campari neemt het bekende Franse aperitiefmerk Picon voor een bedrag van 119 miljoen euro over van Diageo, bekend van onder meer Guinness, Smirnoff en Captain Morgan. Het Italiaanse concern maakte de overname zelf bekend. Het bedrijf achter Aperol, Grand Marnier en Campari versterkt met de overname zijn positie op de Franse markt, de vierde grootste voor de groep. Picon is vooral in Frankrijk heel populair, al doet het het ook goed in Franstalig België en vooral tijdens de zomermaanden ook aan onze kust. Volgens Campari haalde het merk het voorbije boekjaar een omzet van 21,5 miljoen euro. De overname ligt volgens het concern in lijn met andere recente overnames in Frankrijk. Campari slaagde er in het recente verleden in van Aperol een lokale drank een populaire aperitief te maken in grote delen van Europa. Het deed dat vooral via uigekiende marketingcampagnes, met onder meer nadruk op het lage alcoholpercentage, iets wat de jongste jaren steeds meer consumenten aanspreekt. Het is afwachten in hoeverre het erin zal slagen dat succes bij Picon te achterhalen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?