Pieter Pot
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Pieter Pot
De Nederlandse online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot werd vorige week failliet verklaard, maar hoopt dankzij een crowdfundingcampagne toch nog te kunnen verdergaan.
Zit er nog leven in Pieter Pot? Jouri Schoemaker hoopt van wel: hij startte een crowdfundingcampagne die genoeg moet opleveren om een doorstart te maken met de online verpakkingsvrije supermarkt. Aanvankelijk was er al een campagne gestart om de schulden van Pieter Pot af te betalen en het assortiment aan te vullen, waarvoor Pieter Pot Beheer, het moederbedrijf van de failliete supermarkt, op een bedrag van 3 miljoen euro mikte. Die som is nu aangepast naar 1,25 miljoen euro, met het oog op een doorstart. Als dat bedrag tegen 15 januari is bereikt, kan het moederbedrijf de failliete supermarkt overnemen, al moet het daarvoor ook nog een akkoord bereiken met de curator. Jouri Schoemaker hoopt dat het zo mogelijk wordt verder te gaan op een kleinere en rendabele schaal. Er zouden naast moederbedrijf Pieter Pot Beheer nog andere partijen interesse tonen om de supermarkt een doorstart te laten nemen. De online verpakkingsvrije supermarkt had naar eigen zeggen 20.000 actieve klanten en was ook in ons land actief.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?