Pieter Pot
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Pieter Pot
De online verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot gaat in zee mee met de Nederlandse retailer Stach en zet zo de stap naar fysieke aanwezigheid. Het zal producten aanbieden in twee winkels van de keten.
Voor het eerst zullen producten van Pieter Pot binnenkort beschikbaar zijn in fysieke winkels, meer bepaald in twee winkels van Stach in Amsterdam en Haarlem. In eerste instantie zal de samenwerking tussen de twee retailers gelden voor een beperkt aantal producten (koeken, pindaboter, …). Die zullen aangeboden worden in herbruikbare glazen bokalen van Pieter Pot waarvoor 2 euro leeggoed aangerekend wordt. De recipiënten kunnen wel niet teruggebracht worden naar de winkel, daarvoor moeten klanten naar de website van Pieter Pot gaan. Wanneer de samenwerking een succes blijkt, kan de samenwerking uitgebreid worden naar andere verkooppunten van Stach.
De aankondiging van de samenwerking valt samen met de lancering van de ‘Week zonder afval’ die in Nederland georganiseerd wordt. Met de samenwerking hoopt Joeri Schoemaker, mede-oprichter van Pieter Pot, meer mensen te sensibiliseren voor verpakkingsloze consumptie en om ook andere winkels aan te zetten om dat soort producten aan te bieden. Pieter Pot is binnenkort een jaar actief in Vlaanderen en kondigde aan binnenkort ook de stap naar Brussel en Wallonië te zetten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?