iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De goede resultaten van het laatste kwartaal hebben Procter & Gamble, bekend van merken als Pampers, Gilette, Dreft, Ariel …, ertoe aangezet om zijn groeivooruitzichten voor zijn boekjaar 2023, dat eind juni afloopt, naar boven toe bij te stellen.
In het derde kwartaal van zijn boekjaar (januari-maart) heeft de Amerikaanse groep Procter & Gamble (P&G) een omzet behaald van 20,1 miljard dollar, een stijging met 4% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Daarnaast steeg de omzet met 7% op like-for-like-basis. De nettowinst voor de periode klokte af op 3,4 miljard dollar, een stijging van 1%. De multinational had net als andere spelers uit de sector af te rekenen met een daling van de volumes, maar dit werd gecompenseerd door prijsverhogingen. Rekening houdend met deze goede resultaten heeft P&G beslist om zijn vooruitzichten voor het hele jaar naar boven bij te stellen. De groep verwacht een omzetgroei van ongeveer 1% voor 2023, tegenover een eerder uitgesproken prognose van "-1% tot een stabiele omzet”. De organische groei zou nu +6% moeten bedragen, tegenover +4 à 5% eerder. De vooruitzichten voor de winst per aandeel exclusief uitzonderlijke effecten werd niet gewijzigd, die zal naar verwachting nog steeds tussen 0 en +4% zal liggen ten opzichte van de 5,81 dollar van vorig jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?