iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De Belgische bakkerijmultinational Puratos neemt de Franse start-up Rapidle over, een specialist in gepersonaliseerde e-commerceoplossingen. Het doel van de groep is de nieuwste aanwinst te laten samengaan met een andere – Bakeronline – om zo zijn digitale diensten voor lokale retailers uit te breiden.
Puratos brengt een compleet gamma van voedingsingrediënten en diensten voor de bakkerij, patisserie- en chocoladesector aan de man. De onderneming heeft een brede waaier van klanten, van ambachtslui over retailers en restaurateurs tot industriëlen, en is actief in meer dan 100 landen en telt ongeveer 9.000 werknemers. Goed voor een omzet van om en bij 2 miljard euro. Eén van de diensten van het bedrijf is het begeleiden van lokale retalers in hun digitalisering (online bestellingen, webshops, …). Het is die dienstverlening die het bedrijf nu versterkt met de overname van Rapidle. Een overname – de vierde in zes maanden – die volgt op die van het Gentse bedrijf Bakeronline in 2018.
“Het samengaan van Bakeronline en Rapidle versterkt de belofte van de groep Puratos om professionals in de bakkerij, patisserie en chocolade aan te moedigen en te begeleiden in hun digitale transformatie”, zegt Sophie Blum, chief marketing officer van Puratos. “We willen hun technologische partner zijn die hen helpt met innoverende, efficiënte en simpele oplossingen.” Het doel van de gezamenlijke ontwikkeling van Rapidle, Bakeronline en Puratos is van 750 naar 5.000 vakmensen gaan in de komende drie jaar. Meer algemeen wil de Belgische multinational een omzet van 5 miljard euro halen tegen 2030.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?