Reckitt
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Reckitt
Reckitt Benckiser Group is van plan om een aantal van zijn merken van onderhoudsproducten te verkopen en onderzoekt verschillende opties voor zijn bedrijf in zuigelingenmelk, zo meldde het bureau Bloomberg op woensdag, eraan toevoegend dat het Britse bedrijf daarmee opnieuw met groei wil aanknopen.
Cillit Bang-schoonmaakmiddelen, Airwick-luchtverfrissers en andere langzaam groeiende huishoudelijke en onderhoudsproducten genereerden vorig jaar bijna £ 2 miljard (€ 2,37 miljard) aan inkomsten. Een verkoop zal hier helpen om het bedrijf te rationaliseren, aldus Reckitt in een recente verklaring. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde concern bekijkt ook alle opties voor zijn onderdeel dat zuigelingenmelk verdeelt en dat in de Verenigde Staten met juridische problemen te kampen heeft. "Het nieuwe Reckitt zal iets kleiner zijn, maar zal veel sneller groeien", vertelde de CEO Kris Licht aan Bloomberg. "Het zal niet zo veel tijd kosten om weer de omvang en schaal van vandaag te halen, maar we zullen het doen met een beduidend betere portfolio en verdienmodel. "Hij voegde eraan toe dat de Britse schoonmaakmiddelengigant zich in de toekomst zou concentreren op ‘grote merken’ zoals Strepsils, Gaviscon, Durex, Harpic, Vanish en Dettol. Reckitt heeft onlangs zijn omzetgroeiprognose voor dit jaar verlaagd naar 1 à 3%, waar die eerder tussen 2 en 4% bedroeg.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?