- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Britse distributeur Sainsbury heeft bekendgemaakt dat de verkopen tijdens het eerste kwartaal zijn gestegen, onder meer dankzij de feestelijkheden in verband met het diamanten jubileum van koningin Elisabeth II. In termen van marktaandeel blijven Wal-Mart en Tesco de groep voor, maar zijn omzet is met 3,6% gestegen en steeg bij gelijkblijvende omstandigheden met 1,4%. “De consumenten blijven bedachtzaam met betrekking tot hun aankoopgewoontes, zodat ze besparingen kunnen doen om bij bepaalde gelegenheden plezier te kunnen hebben, zoals ook is aangetoond door de sterke verkopen voor aanvang van de jubileumfestiviteiten”, aldus de uitleg van Justin King, Algemeen Directeur van Sainsbury.
De groep zegt vertrouwen te hebben in zijn vermogen het beter te doen dan de markt in zijn geheel. Wij wijzen hierbij ook op het feit dat de nummer één van het Verenigd Koninkrijk, Tesco, juist slechte resultaten bekend heeft gemaakt. Maar met deze informatie moet voorzichtig worden omgegaan omdat de jubileumperiode niet in de resultaten van Tesco was opgenomen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?