iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
BeCommerce en Safeshops, twee Belgische sectorverenigingen voor e-commerce, bundelen de krachten. Zo willen ze beter inspelen op de behoeften van online verkopers en de digitale economie in ons land stimuleren.
BeCommerce en Safeshops gaan samen en geven vorm aan een nieuwe federatie voor de e-commerce. Vanuit de Belgische e-commercesector klinkt al langer de vraag naar professionalisering en een eengemaakte sectorvereniging, zeggen de organisaties. Nu e-commerce een volwassen branche is, moeten ze “samen bouwen aan een bredere visie waarin de digitale economie alle kansen krijgt”, zeg Jan Vereecke, voorzitter van BeCommerce. Ook tegenover de overheid moeten de organisaties samen sterker staan. Tegelijk willen ze de verschillende profielen in hun ledenbestand beter bedienen. E zullen ‘gedifferentieerde dienstenpakketten’ samengesteld worden voor zowel kleine als grote spelers.
Hoe de nieuwe organisatie zal heten of eruit zal zien, is nog niet bekend. Aan de vormgeving van de nieuwe vereniging wordt de komende weken gewerkt. Greet Dekocker, managing director van Safeshops, zal de dagelijkse leiding van de nieuwe federatie op zich nemen. De Belgische e-commercesector telt vandaag zo’n 50.000 webshops en vertegenwoordigt een omzet van 11,7 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?