- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sligro Food Group behaalde voor heel 2018 een omzet van zo’n 2,35 miljard euro, ofwel een stijging van maar liefst 9,6% ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit de jaarcijfers die het bedrijf vandaag vrijgaf.
Sligro Food Group zag zijn omzet voor heel 2018 toenemen tot 2,346 miljard euro, een stijging van 9,6% tegenover 2,142 miljard euro in 2017. De autonome groei klokte daarbij af op 1% en de gecorrigeerde 'overige' autonome groei eindigde op zo'n 3,1%. Enkele technische posten, de samenwerkingsovereenkomst met Heineken en de overname van zijn Groothandelsactiviteiten lagen aan de basis van deze groei.
Met een omzetgroei van maar liefst 14,3% (Q4: 2,5%) en een autonome groei van 3,4% behaalde de Belgische afdeling een opvallend beter resultaat dan onze noorderburen. Bij Foodservice Nederland bedroeg de totale omzettoename namelijk 8,9% (Q4: 5,9%). De autonome groei bedroeg 0,7%.
Ter herinnering, eind november opende Sligro een vestiging in Antwerpen. De opening deed heel wat heisa ontstaan, omdat de Raad voor Vergunningsbetwistingen een week voor de opening de bouwvergunning van het Antwerpse pand vernietigde en de milieuvergunning ontbrak.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?