The Mocktail Club
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
The Mocktail Club
Spadel, de producent van Bru en Spa, neemt een minderheidsbelang in het alcoholvrije cocktailmerk The Mocktail Club via zijn durfkapitaalfonds The Source. Dat meldt De Tijd.
The Mocktail Club staat bekend om zijn alcoholvrije cocktails gemaakt met vers fruit, kruiden, specerijen en ongeraffineerde suikers. Het bedrijf werd in 2019 opgestart door Marie Claessens, die al eerder een succesvolle blog had gelanceerd met mocktailrecepten nadat ze ontdekte dat ze alcoholintolerant was. Vandaag zijn de flessen van 1 liter van The Mocktail Club verkrijgbaar in 8 smaken en zijn ze te vinden in de rekken van Belgische supermarkten, waaronder Colruyt en Delhaize, en in de horeca. The Mocktail Club is vooral actief in Vlaanderen, maar wil uitbreiden naar de Benelux. Mineraalwaterproducent Spadel speelt bovendien met het idee om het bedrijf ook te helpen met de distributie van zijn mocktails, wat een belangrijke stap voorwaarts zou zijn in de expansie. Spadel is trouwens niet de enige investeerder. Ook Jan Haspeslagh van Ardo en Gil Dumarey pompen geld in het bedrijf, al blijven de zussen Claessens wel hoofdaandeelhouder. Volgens De Tijd rekent The Mocktail Club dit jaar op een omzet van 2 miljoen euro en is het van plan om 2.000 hectoliter mocktails te produceren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?