- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De jonge onderneemsters Evelyne Depuydt en Astrid De Clerck lanceren een gloednieuw bedrijf: Mister Tody. Met het merk zetten ze in op stijlvol en duurzaam speelgoed voor hippe kinderen en hun ouders. “We produceren en verkopen speelgoed dat niet alleen leuk is om mee te spelen, maar ook om naar te kijken”, vertellen beiden enthousiast.
Het plan om een eigen speelgoedlijn te startten ontstond vorige zomer. Astrid en Evelyne hebben allebei ondernemersbloed: Evelyne is al enkele jaren marketingverantwoordelijke in het familiebedrijf van haar ouders en Astrid werkt bijna vijf jaar bij ondernemersorganisatie Voka West-Vlaanderen.
“Het is een droom die uitkomt om te kunnen bouwen aan een eigen project. Het feit dat we dat samen kunnen doen, maakt het nog boeiender. We hebben veel aan elkaars enthousiasme en fungeren als klankbord voor elkaar.”
Basisgamma met 3 voertuigen wordt snel uitgebreid
Mister Tody ging officieel van start midden maart. Het speelgoed is niet alleen leuk om mee te spelen. Evelyne en Astrid besteden ook heel wat aandacht aan het design. “Want onze objecten moeten ook passen in een modern interieur, zonder er al te veel aandacht op te eisen.” Het basisgamma voor kinderen tussen 3 en 7 jaar bestaat uit 3 voertuigen, telkens in een meisjes- en jongensuitvoering, maar er zijn plannen om dat op korte termijn uit te breiden.
De jonge onderneemsters hechten veel belang aan lokale partnerships. Voor hun eerste fotoshoot werkten ze bijvoorbeeld samen met Zoen, een Kortrijkse winkel met kinderkledij van Belgische ontwerpers.
De collectie is verkrijgbaar op de website van Mister Tody, maar vind je ook al in de webshop MOMO en in drie winkels (Kortrijk, Brugge en Knokke). De doelstelling is om het hippe speelgoed over heel Vlaanderen aan te bieden in speelgoed- en lifestyle winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?