Paulette Chheav
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Paulette Chheav
Test-Aankoop heeft al 38 klachten gekregen over de elektronicaketen Hubside.Store. Dat meldt De Tijd. Het gaat daarbij vooral om abonnementscontracten die moeilijk op te zeggen zijn.
De Franse keten Hubside.Store, gespecialiseerd in de verkoop en verhuur van nieuwe of gereviseerde elektronische toestellen, kwam twee jaar geleden naar België met een eerste winkel in Louvain-la-Neuve. Sindsdien heeft de keten, die vorig jaar de Switch-winkels overnam, steeds meer verkooppunten geopend (10 in totaal). Hubside.Store is net als Switch een dochteronderneming van Indexia en is nu het onderwerp van een aantal klachten van ontevreden consumenten bij Test-Aankoop, zo meldt De Tijd. De retailer wordt ervan beschuldigd onduidelijke abonnementscontracten op te stellen die moeilijk opzegbaar zijn en klanten te lokken met zeer (te?) aantrekkelijke aanbiedingen. Maar dat is niet alles. Voordat Switch onder de vlag van Hubside.Store kwam, had het al te maken met soortgelijke klachten over de verzekeringsproducten die het aanbood, zo erg zelfs dat de financiële toezichthouder (FSMA) hem uiteindelijk verbood om dit soort producten te verkopen. En dat is nog niet alles, want ook het moederbedrijf van de twee ketens, verzekeraar Indexia (voorheen SFAM), heeft in Frankrijk verschillende rechtszaken tegen zich lopen wegens dubieuze handelspraktijken. In het licht van deze juridische tegenslagen en de ontevredenheid van de klanten, besloot de groep afgelopen april om het afsluiten van nieuwe verzekeringscontracten voor mobiele telefoons op te schorten, ondanks het feit dat dit zijn kernactiviteit is. Gondola kon Hubside.Store momenteel nog niet te pakken krijgen voor een reactie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?