Steven Van Belleghem
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Steven Van Belleghem
Geen gevaarlijke Maverick-stunts, wel een arsenaal aan toegankelijke tips om als bedrijf werk te maken van een unieke klantervaring. Bestsellerauteur en professor marketing Steven Van Belleghem trekt met zijn allernieuwste boek ‘De ruwe diamant’ opnieuw op missie. Met advies zoals het Top Gun-effect richt hij zijn munitie op zowel lokale handelaars als wereldspelers.
“Mijn ouders waren zelfstandigen en hadden een eigen fotografiezaak. Elke middag zaten we samen rond de eettafel en luisterde ik naar hun gesprekken over de zaak”, blikt Steven Van Belleghem terug. “Ze vonden het heel belangrijk dat ze de klanten goed hielpen en iets extra konden doen. Eenmaal in de échte wereld stelde ik vast dat niet iedereen zo redeneerde en de klant zelfs vervelend vond. Ik besefte later dat de klantgerichtheid van mijn ouders hét geheim was van hun succes.”
“De voorbije twintig jaar heb ik veel ervaring opgedaan en die wil ik delen om anderen te inspireren en activeren. Mijn missie is de wereld klantgerichter maken. Dat is écht mijn purpose. Bovendien is het heel gemakkelijk om een unieke klantervaring te creëren. Enkele kleine aanpassingen maken al een wereld van verschil.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?