- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De toekomst van Makro is hoogst onzeker, maar dat weerhoudt klanten er niet van om massaal te komen op te dagen voor de koopjes die er in verschillende vestigingen aangeboden worden. Er kwamen tot nu toe zelfs meer klanten dan in de drukke eindejaarsperiode van vorig jaar.
Wat er met Makro gebeurt, wordt officieel pas begin december duidelijk, maar in verschillende vestigingen worden producten aan dumpingprijzen aangeboden. Uit gegevens van het Gentse databedrijf Accurat, dat werkt voor onder meer Delhaize, Lidl en Aveve, blijkt dat de keten meer bezoekers lokt dan de voorbije kerstperiode, zoals bekend één van de drukste periodes in de retail. Zaterdag waren er meer dan dubbel zo veel bezoekers als tijdens het eindejaar. Dat leidt het bedrijf af uit de beweging van meer dan 300.00 Belgen. CEO Bart Muskala: “Makro lokte gemiddeld gezien dit jaar bijna 30% minder bezoekers dan in 2021, wat op zich al gebrandmerkt werd als een annus horribilis. Gelukkig slaagt de keten er nu in dat tij tijdelijk te keren. Zo zien we de bezoeken afgelopen zaterdag stijgen tot meer dan 2 keer zoveel bezoekers als dezelfde dag vorig jaar. De bemoedigende cijfers zijn allicht maar een doekje voor het bloeden, maar voor het personeel is het hopelijk een kleine opsteker.” De opbrengsten van de verkoop gaan volgens de curator naar de betaling van de lonen van het personeel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?