iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De jaarresultaten van Nestlé voldeden niet aan de verwachtingen. In 2023 boekte het bedrijf een omzet van 93 miljard Zwitserse frank (zo’n 97 miljard euro), een daling van 1,5% ten opzichte van 2022.
Tegenvallende resultaten voor Nestlé. Het bedrijf zag haar omzet vorig jaar met 1,5% dalen tot 93 miljard Zwitserse frank (zo’n 97 miljard euro). Een jaar eerder was dat nog 94,4 miljard Zwitserse frank (zo’n 99 miljard euro). In haar persbericht kondigde Nestlé verder ook nog aan aan dat "de organische groei 7,2% bereikte, met een prijseffect van 7,5% en een reële interne groei (RIG) van -0,3%". Het gaat hier om een wereldwijde groei. Nestlé kondigde ook een stijging aan van de recurrente operationele marge (UTOP) tot 17,3%, terwijl de recurrente operationele marge (TOP) 15,6% bedroeg. De raad van bestuur van Nestlé stelt een dividend voor van 3 Zwitserse Frank ( 3,15 euro- per aandeel, een stijging van 5 centimes, waarmee het aantal opeenvolgende jaren waarin het dividend is verhoogd op 29 komt. Voor 2024 verwacht het bedrijf een autonome groei van ongeveer 4%. Mark Schneider, CEO van Nestlé, licht deze prognose toe: "We zullen voornamelijk blijven investeren in onze miljardairmerken met een hoog potentieel, waardoor we een gestage groei kunnen realiseren en tegelijkertijd de merkenloyaliteit kunnen versterken."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?