- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ter Beke is de nieuwe eigenaar van merken als Marcassou, Aoste en het Nederlandse charcuteriemerk Stegeman. De groep bereikte daarover een akkoord met Sigma, het moederbedrijf van Imperial Meat Products.
Gisteren schreven we nog dat Sigma, het moederbedrijf van merken als Marcassou en Aoste, overnamegesprekken voerde met enkele kandidaat-kopers, meer bepaald de Belgische charcuterieproducent Ter Beke en zijn Britse sectorgenoot Hilton Food Group. Vandaag laat Ter Beke weten dat de deal rond is. De charcuterieproducent, die vorig jaar nog een omzet van 717,4 miljoen euro boekte, is voortaan de trotse eigenaar van de 6 productievestigingen van Sigma in België en Nederland. Concreet gaat het om de hoofdzetel in Lievegem, de 4 Belgische productiesites: Cornby, Amando, Dacor en Champlon, en een fabriek in het Nederlandse Overijssel. Op deze sites worden merken als Marcassou, Imperial, Leielander, Stegeman en Aoste, een merk dat in licentie is gegeven door Sigma, geproduceerd. Hoewel de deal al geklonken is, is het nog even wachten op het officiële groene licht van de Belgische mededingingsautoriteiten. Toch reageert Piet Sanders, CEO van Ter Beke, al verheugd op de overname: “Door krachten te bundelen met Imperial en Stegeman kunnen we beter inspelen op trends in de voedselmarkt, zoals het toegenomen belang van snacken en de stijgende vraag naar vegetarische en plantaardige producten. We gaan hier samen een succesverhaal van maken, wat de groei van het bedrijf in zowel België als Nederland zal bevorderen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?