- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Voedingsbedrijf Ter Beke, bij consumenten bekend van onder meer lasagnemerk Come a Casa’, voert naar eigen zeggen “stugge” contractuele discussies met een supermarkt. Daardoor zal de groep mogelijk tijdelijk de verkoop van producten moeten opschorten.
Ter Beke waarschuwt voor een “uitzonderlijke kosteninflatie” in 2022 en mogelijke toeleveringsproblemen. “De algemene schaarste aan bepaalde grondstoffen, ingrediënten en verpakkingsmaterialen kan in sommige gevallen immers leiden tot toeleveringsproblemen aan klanten wegens force majeure”, aldus de Oost-Vlaamse voedingsgroep. “Het kan een significante invloed hebben op de verkopen en de resultaten van de groep”, aldus nog Ter Beke, dat in een dispuut verwikkeld is met een niet nader genoemde supermarktketen, waarvan de omzet in de divisie bereide gerechten van het voedingsbedrijf 6 procent van de totale groepsomzet bedroeg.
Volgende vrijdag licht Ter Beke zijn jaarresultaten toe. Deze zullen naar verwachting de positieve trend doortrekken. Het onderliggende cashflow-cijfer tussen 52 en 53 miljoen euro en de schuldreductie tot minder dan 75 miljoen netto schuld tonen dat de operationele aanpassingen die werden ingezet tussen eind 2020 en begin 2021 renderen, meldt het bedrijf in een persbericht. Op lange termijn schept dit vertrouwen, zo luidt de conclusie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?