- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Barbecueleverancier Weber-Stephen voert een reorganisatie door in de EMEA-structuur. Hierbij worden diverse landen getroffen, ook de Benelux.
Reeds in 2013 werden Belux en Nederland samen gevoegd en kreeg de Nederlander Dolf Blomhert de leiding over het team als Managing Director. Nu gaat Weber-Stephen een stap verder. Het hoofdkantoor EMEA in Berlijn is gevoelig uitgebreid en lokaal sneuvelen diverse functies. Op Beneluxniveau verdwijnen 4 mensen, waaronder de Belgische Country Manager Thierry Cap. Niettegenstaande de prima resultaten die Thierry met zijn team reeds jaren kon voorleggen (dubbele groeicijfers jaar na jaar), moet hij de baan ruimen.
De Belgische Sales Manager, Christophe Van Israel krijgt meteen Benelux-verantwoordelijkheid voor sales.
Verschraling?
Na V33, Henkel, MoTip, Allibert,… is dit de zoveelste verschuiving in onze branche. We kunnen er niet om heen dat de ene na de andere manager met jarenlage ervaring op een zijspoor wordt gezet. We zijn benieuwd of buitenlanders onze atypische en moeilijke Belgische markt even goed in grip kunnen houden/krijgen als onze eigen mensen.
Op 3 oktober ontvingen we volgende reactie van Weber-Stephen die we ter aanvulling graag toevoegen:
"Graag willen wij u er op attent maken dat bovengenoemde informatie niet volledig c.q. correct is. De strategie van Weber is juist dat lokale managers de lokale markten bedienen met maximaal respect voor de lokale cultuur. Thierry Cap is vervangen door de eveneens Belgische manager Christophe van Israël die per direct de functie van Country Manager België van hem overnam."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?