- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#6 COVID-19 blijft een enorme impact hebben op de aankopen voor thuisverbruik: voor de tweede keer op rij lag de besteding aan verse voeding hoger dan vóór de coronacrisis, blijkt uit cijfers van Vlam. Ontdek de resultaten per categorie in onze serie. Vandaag: eieren.
Het thuisverbruik van eieren profiteerde in 2020 van de verhoogde aandacht voor koken tijdens de lockdowns met een groei van 13%, maar groeide in de laatste periode amper (+0,8%). In de periode juli 2020-juni 2021 werden er 78 eieren per capita gekocht. Scharreleieren zijn het belangrijkste segment met een volumeaandeel van 67%, gevolgd door vrije uitloop met 19%. Bio steeg naar een volumeaandeel van 12% en een bestedingsaandeel van 20%. DIS 1 is het belangrijkste aankoopkanaal met een volumeaandeel van 46%, gevolgd door hard discount met 32%.
Dit artikel komt uit de november - december editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?