- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#1 Net als de laatste zes jaar onthult Gondola ook nu weer zijn exclusieve poster over de jaarlijkse evolutie van de FMCG. Retailexpert Silvie Vanhout, die de cijfers van Nielsen (van juni 2018 tot juni 2019) analyseerde en samenvatte in de poster, ontdekte 5 trends.
Elke maandag onthullen we een nieuwe trend. Starten doen we met de categorie gearomatiseerd water: de PL investeren in gearomatiseerd water (+10%).
Het is geen nieuws dat het gearomatiseerde water een boost geeft aan de categorie waters. Die categorie was echter tot voor kort in handen van de A-merken, en dan vooral van marktleider Spa, gevolgd door Perrier en Chaudfontaine (Coca-Cola). Vorig jaar zijn de retailers zelf ook gaan investeren in deze sector. Zowel Delhaize, Carrefour als Colruyt hebben eigen gearomatiseerde waters ontwikkeld. Op tien jaar tijd heeft de categorie water een groei gekend van maar liefst 18%, en dat is vooral aan de private labels te danken. Samen zijn deze nu nummer drie in de categorie gearomatiseerd water.
Bent u benieuwd naar alle gegevens van de FMCG Now-poster? Download hem dan nu gratis!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?