- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Niet Unilever, maar het Amerikaanse McCormick & Co neemt de levensmiddelentak van Reckitt Benckiser over. Het betaalt daar meer dan 4 miljard dollar voor.
Eerder deze week raakte bekend dat Unilever interesse had om de voedingstak van Reckitt Benckiser (RB), die voornamelijk bestaat uit mosterd- en ketchupmerk French's en Frank's RedHot Sauce, over te nemen. Daarmee wou het Brits-Nederlandse FMCG-concern aandeelhouders tevreden willen stellen die meer winst op korte termijn willen zien.
Ondertussen heeft echter niet Unilever, maar McCormick & Co de levensmiddelentak van RB binnengehaald. De Amerikaanse condimentengroep, die merken als Lawry's, Old Bay and Billy Bee in de portefeuille heeft, telt daar 4,2 miljard dollar (zo’n 3,65 miljard euro) voor neer. Dat is een pak meer dan het bod van 2,5 miljard euro dat Unilever zou overwogen hebben.
Reckitt Benckiser (RB) is vooral bekend als producent van personal care-merken zoals Clearasil, Durex en Strepsils en de onderhoudsproducten van Cillit Bang, Harpic en Dettol. De fooddivisie, die goed is voor een jaaromzet van 450 miljoen euro, staat in voor amper 4% van de totale groepsomzet.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?